مستند «مرمت آثار باستانی» ساخته زنده یاد حمید سهیلی در موزه سینما نمایش داده میشود.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، در ادامه نمایشهای ویژه فیلمهای مستند در موزه سینما تحت عنوان «شبهای مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیهکنندگان سینمای مستند، فیلم « مرمت آثار باستانی» از مجموعه معماری ایرانی بر روی پرده سالن فردوس موزه سینما میرود.
در نشست شبهای مستند که روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ساعت ۱۷ برگزار میشود، پژمان مظاهری پور مستندساز درباره این اثر صحبت خواهد کرد.
زنده یاد حمید سهیلی در مستند مرمت آثار باستانی به بررسی سیر پیدایش معماری ایرانی پرداخته است.
در این مستند به شیوه های مرمت آثار باستانی در نقاط مختلف ایران از جمله چغازنبیل. مسجد جامع اصفهان و گنبد مسجد شیخ لطف الله و تخت جمشید پرداخته میشه.
مجموعه معماری ایرانی در دهه ۶۰ توسط حمید سهیلی در ۳۳ قسمت ساخته شده است.
https://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2024/04/Untitled-2.jpg10241280ahmadiniaabbashttps://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2022/06/logo-mus.pngahmadiniaabbas2024-04-21 10:01:172024-04-21 10:02:51نمایش مستندی از زنده یاد «حمید سهیلی» در موزه سینما
🎬کمال الملک، کفش های میرزانوروز، مادر، پول خارجی، دلشدگان، زیر درختان زیتون، روز واقعه، غزال، کمیته مجازات، تهران روزگار نو، هزاردستان و … از جمله آثاری هستند که وی در آنها نقش آفرینی داشته است.
🎞این هنرمند فقید در آثاری همچون: شام عروسی، معادله، مانی و ندا، انتخاب، ته خط و همچنین سریال های نمایش خانگی قهوه تلخ، عطسه، ویلای من، شوخی کردم، بمب خنده و … نقش آفرینی داشته است.
📣تصاویری از «مریلا زارعی» در فیلم شیار ۱۴۳ به مناسبت زادروز این هنرمند
🔹زادروز: ۲۵ فروردین ۱۳۵۳
🎞 زارعی در فیلمهایی همچون: شیار ۱۴۳، دوزن، تکیه بر باد، واکنش پنجم، سربازهای جمعه، زن زیادی، حکم، دست های خالی، خروس جنگی، درباره الی،زیر سقف دودی و … نقش آفرینی داشته است.
https://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2024/04/1361.jpg673865ahmadiniaabbashttps://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2022/06/logo-mus.pngahmadiniaabbas2024-04-13 15:52:262024-04-13 15:52:26صحبت های ارد زند در نمایش فیلم «همسران حاج عباس»
به گزارش روابط عمومی موزه سبنما، سعید رشتیان درباره «همسران حاج عباس» گفت: این مستند از یک موضوع زنده تشکیل شده و اولین فیلم ایرانی است که جایزه اول جشنواره ایدفا را دریافت کرده است. بنابراین این مستند نه تنها در ایران تاثر گذار است بلکه در جهان نیز علاقهمندان بسیاری را به خود مشغول کرده و در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. «همسران حاج عباس» درواقع یک مستند بازسازی است.
وی ادامه داد: فیلمسازانی که این سبک را برای مستند سازی انتخاب میکنند، بسیار به موضوع اشراف دارند و بسیار به سوژه و موقعیت نزدیک میشوند تا آنها عکسالعملهای مورد انتظار را نشان دهند. اوج این کار را در آثار ابراهیم مختاری میبینیم و عبدالوهاب نیز در برخی از کارهای خود بسیار به این اتمسفر نزدیک شده است.
رشتیان در ادامه افزود: مستند ساز تا جایی که حریم شخصی سوژهها مخدوش نشود، میتواند به زندگی آنها بپردازد و ما حق نداریم بیشتر از این در یک فیلم پیش رویم. اما متاسفانه گاهی این اتفاق رخ میدهد. من به عنوان تهیه کننده با محسن عبدالوهاب و محمدرضا مقدسیان کار کردم و خاطرات شیرین بسیاری از این همکاریها دارم و هنوز کارگردانی به قدرت عبدالوهاب در صحنه ندیدهام.
وی بیان داشت: خیلی علاقهمند بودم عبدالوهاب به این نوع از سینما ادامه میداد اما بنا به شرایط مسیری دیگر را طی کرد.
رشتیان افزود: به نظرم مسئله اصلی سینمای مستند، معضل پخش و نمایش آن است و از این منظر، فیلمهای مستند آسیب بسیاری میبینند.
در ادامه ارد زند نیز درباره «همسران حاج عباس» گفت: این فیلم در سینمای مستند ایران بسیار خاص است. حتی در آن سالها هم انتظار چنین فیلم مستند بازسازی شدهای وجود نداشت. این اثر و موفقیت آن در بزرگترین جشنواره سینمای مستند حرفهای بسیاری همراه خود داشت اما متاسفانه در آن سالها تلویزیون از نشان دادن آن پرهیز کرد در صورتی که فیلم بازتاب بخشی از سنتهای قدیمی ما است و این موضوع در جامعه آن روز اصلا بعید نبود.
وی ادامه داد: این خانه متعلق به افراد متمکن است و رابطه مسالمت آمیزی را در یک خانواده نشان میدهد و افراد درگیر آن، زندگی واقعی خود را ارائه دادند. این عوامل باعث شدند تا این اثر یک فیلم استثنایی باشد. درحقیقت این فیلم از آقای بشکوفه به عنوان تهیه کننده حرفهای بهره برد. او توانست عوامل حرفهای نظیر زنده یاد پورصمدی را گرد خود بیاورد.
این مستندساز افزود: « همسران حاج عباس» میتواند یک کلاس درس برای مستند سازان جوان باشد، چراکه ساخت این فیلم به هیچ عنوان کار سادهای نیست.. باید به این فیلم به نوعی ادای احترام صورت گیرد.
https://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2024/04/1362.jpg8531280ahmadiniaabbashttps://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2022/06/logo-mus.pngahmadiniaabbas2024-04-13 15:43:472024-04-13 15:43:47صحبت های تصویری «سعید رشتیان» درباره همسران حاج عباس
حسن بشکوفه تهیه کننده «همسران حاج عباس» درباره چگونه شکل گیری این مستند گفت: جای زنده یاد محمدرضا مقدسیان و مرتضی پورصمدی در میان ما خالی است. همچنین محسن عبدالوهاب که به دلیل فوت مادرشان نتوانستند در جمع ما حضور داشته باشند. این کار حاصل زحمات او و زنده یاد مرتضی پورصمدی به عنوان فیلمبردار پشت دوربین است.
وی ادامه داد: رقیه افشار آن زمان دانشجوی معماری بود و یک تحقیقی درباره ارتباط معماری با شیوه و زندگی خانوادهها داشت همچنین نوع معماری را درارتباط با شیوه زندگی مورد بررسی قرار داده بود. حاج عباس دو همسر داشت و به همین دلیل خانه خود را به صورت قرینه ساخته بود و پس از مرگ او نیز، خانه بین همسران او به همان صورت باقی مانده بود.
بشکوفه گفت: در فیلم درخت تنومندی دیده میشود که نمادی از سایه حاج عباس بر روی این ساختمان است. آن زمان سیما فیلم علاقهای به مشارکت در کار مستند نداشت اما قبول کرد در این کار حاضر باشد. امروز که به تماشای این اثر نشستم فکر میکنم که خیلی زود از کار در مستند کنارهگیری کردم و به سراغ آثار نمایشی رفتم.
وی با بیان اینکه سینمای مستند دنیای زیبایی دارد، بیان داشت: روزهای شیرین فعالیت حرفهای من در سینما به فعالیت در سینمای مستند باز میگردد. بر خلاف آثار نمایشی، در سینمای مستند تهیهکننده در متن کار حاضر است و من در این فیلم مانند یک دستیار در کنار مرتضی پورصمدی حاضر بودم. این فیلم با اینکه از جشنواره ایدفا در آمستردام جایزه اصلی گرفت اما در تلویزیون فقط از شبکه مستند پخش شد.
بشکوفه درباره همراهی دو خانم سالخورده نیز گفت: این دو خانم در زندگی خود کسی را نداشتند و با همراهی همسایه ها به زندگی خود ادامه میدادند اما احساس کمبودی هم نداشتند. رقیه افشار در این کار بسیار نقش سازندهای داشت. همچنین سپیده عبدالوهاب نیز مانند دختران این خانمها در کنار آنها بود. این دو فرد در فیلم نیز زندگی طبیعی خود را داشتند و کاری حسی انجام دادند. هر دو این خانمها دو سال بعد از ساخت فیلم فوت شدند.
بشکوفه درباره اهمیت این مستند در رسانههای جهانی نیز گفت: رسانههای بسیاری در دنیا به آن پرداختند. ما خودمان فیلم را به جشنوارههای جهانی فرستادیم و تلویزیون با ما همکاری نکرد در صورتی که فروشنده های بسیاری پای آن ایستاده بودند.
بشکوفه با بیان اینکه هوشمندی عبدالوهاب و پورصمدی باعث شد تا حضور دوربین در این فیلم احساس نشود، افزود: در سینمای مستند فیلمنامه در حد بسیار جزیی وجود دارد و بخش اصلی ماجرا، بر اساس رفتار بازیگر آماتور شکل میگیرد. مستند سازان توانمند هوش بسیار بالایی دارند و شرایط را به نفع خود تغییر میدهند.
https://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2024/04/1370.jpg8531280ahmadiniaabbashttps://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2022/06/logo-mus.pngahmadiniaabbas2024-04-13 15:19:192024-04-13 15:27:47صحبتهای تصویری حسن بشکوفه تهیه کننده مستند « همسران حاج عباس»
به گزارش روابط عمومی موزه سبنما، حسن بشکوفه تهیه کننده «همسران حاج عباس» درباره چگونه شکل گیری این مستند گفت: جای زنده یاد محمدرضا مقدسیان و مرتضی پورصمدی در میان ما خالی است. همچنین محسن عبدالوهاب که به دلیل فوت مادرشان نتوانستند در جمع ما حضور داشته باشند. این کار حاصل زحمات او و زنده یاد مرتضی پورصمدی به عنوان فیلمبردار پشت دوربین است.
وی ادامه داد: رقیه افشار آن زمان دانشجوی معماری بود و یک تحقیقی درباره ارتباط معماری با شیوه و زندگی خانوادهها داشت همچنین نوع معماری را درارتباط با شیوه زندگی مورد بررسی قرار داده بود. حاج عباس دو همسر داشت و به همین دلیل خانه خود را به صورت قرینه ساخته بود و پس از مرگ او نیز، خانه بین همسران او به همان صورت باقی مانده بود.
بشکوفه گفت: در فیلم درخت تنومندی دیده میشود که نمادی از سایه حاج عباس بر روی این ساختمان است. آن زمان سیما فیلم علاقهای به مشارکت در کار مستند نداشت اما قبول کرد در این کار حاضر باشد. امروز که به تماشای این اثر نشستم فکر میکنم که خیلی زود از کار در مستند کنارهگیری کردم و به سراغ آثار نمایشی رفتم.
وی با بیان اینکه سینمای مستند دنیای زیبایی دارد، بیان داشت: روزهای شیرین فعالیت حرفهای من در سینما به فعالیت در سینمای مستند باز میگردد. بر خلاف آثار نمایشی، در سینمای مستند تهیهکننده در متن کار حاضر است و من در این فیلم مانند یک دستیار در کنار مرتضی پورصمدی حاضر بودم. این فیلم با اینکه از جشنواره ایدفا در آمستردام جایزه اصلی گرفت اما در تلویزیون فقط از شبکه مستند پخش شد.
بشکوفه درباره همراهی دو خانم سالخورده نیز گفت: این دو خانم در زندگی خود کسی را نداشتند و با همراهی همسایه ها به زندگی خود ادامه میدادند اما احساس کمبودی هم نداشتند. رقیه افشار در این کار بسیار نقش سازندهای داشت. همچنین سپیده عبدالوهاب نیز مانند دختران این خانمها در کنار آنها بود. این دو فرد در فیلم نیز زندگی طبیعی خود را داشتند و کاری حسی انجام دادند. هر دو این خانمها دو سال بعد از ساخت فیلم فوت شدند.
بشکوفه درباره اهمیت این مستند در رسانههای جهانی نیز گفت: رسانههای بسیاری در دنیا به آن پرداختند. ما خودمان فیلم را به جشنوارههای جهانی فرستادیم و تلویزیون با ما همکاری نکرد در صورتی که فروشنده های بسیاری پای آن ایستاده بودند.
بشکوفه با بیان اینکه هوشمندی عبدالوهاب و پورصمدی باعث شد تا حضور دوربین در این فیلم احساس نشود، افزود: در سینمای مستند فیلمنامه در حد بسیار جزیی وجود دارد و بخش اصلی ماجرا، بر اساس رفتار بازیگر آماتور شکل میگیرد. مستند سازان توانمند هوش بسیار بالایی دارند و شرایط را به نفع خود تغییر میدهند. عبدالوهاب سرصحنه قدرت زیادی داشت
در ادامه سعید رشتیان نیز درباره «همسران حاج عباس» گفت: این مستند از یک موضوع زنده تشکیل شده و اولین فیلم ایرانی است که جایزه اول جشنواره ایدفا را دریافت کرده است. بنابراین این مستند نه تنها در ایران تاثر گذار است بلکه در جهان نیز علاقهمندان بسیاری را به خود مشغول کرده و در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. «همسران حاج عباس» درواقع یک مستند بازسازی است.
وی ادامه داد: فیلمسازانی که این سبک را برای مستند سازی انتخاب میکنند، بسیار به موضوع اشراف دارند و بسیار به سوژه و موقعیت نزدیک میشوند تا آنها عکسالعملهای مورد انتظار را نشان دهند. اوج این کار را در آثار ابراهیم مختاری میبینیم و عبدالوهاب نیز در برخی از کارهای خود بسیار به این اتمسفر نزدیک شده است.
رشتیان در ادامه افزود: مستند ساز تا جایی که حریم شخصی سوژهها مخدوش نشود، میتواند به زندگی آنها بپردازد و ما حق نداریم بیشتر از این در یک فیلم پیش رویم. اما متاسفانه گاهی این اتفاق رخ میدهد. من به عنوان تهیه کننده با محسن عبدالوهاب و محمدرضا مقدسیان کار کردم و خاطرات شیرین بسیاری از این همکاریها دارم و هنوز کارگردانی به قدرت عبدالوهاب در صحنه ندیدهام.
وی بیان داشت: خیلی علاقهمند بودم عبدالوهاب به این نوع از سینما ادامه میداد اما بنا به شرایط مسیری دیگر را طی کرد.
رشتیان افزود: به نظرم مسئله اصلی سینمای مستند، معضل پخش و نمایش آن است و از این منظر، فیلمهای مستند آسیب بسیاری میبینند.
در ادامه ارد زند نیز درباره «همسران حاج عباس» گفت: این فیلم در سینمای مستند ایران بسیار خاص است. حتی در آن سالها هم انتظار چنین فیلم مستند بازسازی شدهای وجود نداشت. این اثر و موفقیت آن در بزرگترین جشنواره سینمای مستند حرفهای بسیاری همراه خود داشت اما متاسفانه در آن سالها تلویزیون از نشان دادن آن پرهیز کرد در صورتی که فیلم بازتاب بخشی از سنتهای قدیمی ما است و این موضوع در جامعه آن روز اصلا بعید نبود.
وی ادامه داد: این خانه متعلق به افراد متمکن است و رابطه مسالمت آمیزی را در یک خانواده نشان میدهد و افراد درگیر آن، زندگی واقعی خود را ارائه دادند. این عوامل باعث شدند تا این اثر یک فیلم استثنایی باشد. درحقیقت این فیلم از آقای بشکوفه به عنوان تهیه کننده حرفهای بهره برد. او توانست عوامل حرفهای نظیر زنده یاد پورصمدی را گرد خود بیاورد.
این مستندساز افزود: « همسران حاج عباس» میتواند یک کلاس درس برای مستند سازان جوان باشد، چراکه ساخت این فیلم به هیچ عنوان کار سادهای نیست.. باید به این فیلم به نوعی ادای احترام صورت گیرد.
پروین ثقهالاسلامی مدیر سابق موزه گلستان نیز در ادامه این نشست گفت: امسال برای اولین بار داور جشنواره فیلمهای مستند حاضربودم. دنیای چنین فیلمهایی قابل مقایسه با سینمای داستانی نیست و مخاطب میتواند خود را به جای شخصیتها بگذارد. پس از اینکه امسال به عنوان داور جشنواره مستند حاضر بودم، بسیار خوشحال شدم که بانی ساخت بسیاری از فیلمهای مستند در دوره مدیریت خود در موزه کاخ گلستان بودم.
در ادامه فخرالدین سیدی نیز بیان داشت: برای چندمین بار شاهد تماشای این فیلم بودم و معتقدم این اثر نکات زیادی دارد از جمله اینکه از موضوعی بسیار به روز بهره میبرد و اثری صرفا آرشیوی نیست.همچنین در این فیلم حضور دوربین احساس نمیشود که این موضوع از هوشمندی مرتصی پورصمدی نشات میگیرد. همچنین در این مستند با وجود انکه خود حاج عباس نیست اما نمادهایی از او وجود دارد.
برنامه «شبهای مستند» موزه سینما با همکاری انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند سه شنبه ها در سالن فردوس موزه سینما برگزار میشود.
https://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2024/04/1370.jpg8531280ahmadiniaabbashttps://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2022/06/logo-mus.pngahmadiniaabbas2024-04-13 15:08:412024-04-13 15:08:41«همسران حاج عباس»؛ اثری قابل توجه در سینمای مستند
ضیافت افطاری سازمان سینمایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، مدیران فرهنگی، سینماگران و نمایندگان رسانهها در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، مراسم ضیافت افطاری سازمان سینمایی با حضور مسئولان سینمایی و هنرمندان امشب (۱۹ فروردین ماه ) در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.
این مراسم پس از صرف افطار با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و در ادامه کلیپی از فیلمهای حاضر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برای حاضران پخش شد.
سپس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و گفت: خدای متعال را شاکریم که در شبی از ماه مبارک رمضان در آغاز سال نوی شمسی در محضر اهالی فرهنگ و هنر هستیم. هنرمندان و اهالی سینما لطف کردند و دعوت همکاران من را در سازمان سینمایی پذیرفتند. من از یکایک هنرمندان و اهالی سینما به خاطر زحمات طاقتفرسا در سال ۱۴۰۲ که سال پررونقی را رقم زدند، تشکر میکنم.
وی ادامه داد: ما در وزارت ارشاد تلاش داریم با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در سال جدید که با ماه مبارک آغاز شده است، گامهای مهمی را برای ارتقای فرهنگ و هنر برداریم. به حضور گرم شما نیاز داریم و برای تمام شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم.
ادامه این مراسم با پخش کلیپی مرتبط با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی همراه بود.
در روزهای گذشته بود که هنر ایران در غم از دست دادن یکی از عزیزان خود به سوگ نشست. هنرمندی که خاطرات و لبخندهای زیادی را برای مخاطبان به ارمغان آورد. سیزدهم فروردین ماه بود که خبر درگذشت رضا داوودنژاد همه را در بهت فرو برد. در بخش دیگری از مراسم کلیپی از هنرنماییهای این بازیگر به نمایش درآمد.
در ادامه این مراسم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به روی صحنه آمد و ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان با ارائه گزارشی از وضعیت سینما در دوسال گذشته گفت: سال گذشته سال بسیار خوب و پررونقی برای سینمای ایران بوده است. در این سال موفقیتهای بزرگی برای سینمای ایران رقم خورد که چه بخواهیم و چه نه، در تاریخ سینما ثبت خواهد شد. در سال گذشته رونق سینمای ایران باعث شد تا تهیهکنندگان امیدوارتر و با انگیزهتر به حوزه تولید فیلم برگردند. سینمایی که میرفت تا با تنفس مصنوعی کارش به پایان رسد، به یکباره با همت و همدلی مشترک مدیران و سینماگران دوباره پرو بال گرفت. امروز درباره سینمایی صحبت میکنیم که در حوزههای تولید، اشتغال و توسعه زیر ساختهای آن اتفاقات بسیار بسیار بزرگی رقم خورده است.
وی با اشاره به شکستن رکورد فروش در گیشه سال گذشته گفت: در سال گذشته فروش سینما رقم ۱۳۰۰ میلیارد را پشت سر گذاشت، شکستن رکورد ۲۳ ساله و استقبال با شکوه مردم از فیلمها در سالن سینما، این نوید را میدهد که در سال۱۴۰۳ هم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر سینما باشیم.
۲۰۰ سالن به ناوگان نمایشی اضافه شد
وی توسعه زیر ساختهای سینما را از اولویتهای سازمان سینمایی در سال جدید عنوان کرد و گفت: مسئله زیر ساخت مسئلهای بود که در ۴۰ سال گذشته ، بعضا مورد غفلت قرار گرفته بود. ما در سال گذشته ۱۱۰ سالن سینما در کشور افتتاح کردیم که در مجموع بیش از ۲۰۰ سالن به ناوگان نمایشی کشور اضافه کردیم. که حقیقتا انقلاب بزرگی در تولید زیرساخت سینما محسوب میشود.کمبود سالن سینما موضوعی است که ما را در محافل سینمایی رنج داده و عملا مشکلات عدیدهای در طول این سالها برای اکران فیلمها به وجود آورده بود که بعضا منجر به ایجاد تنش و اختلاف مابین تهیهکنندگان ،کارگردانان و شرکتهای پخش شده بود.با همه سختیهایی که در توسعه زیر ساختهای سینمایی .وجود دارد، چشماندازی که برای رسیدن به آن تعیین شده، بسیار امیدوار کننده است. امیدواریم در پایان کار این دولت جشن بهرهبرداری از ۱۰۰۰ سالن را با هم جشن بگیریم.
خزاعی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی در حوزه تولید فیلمهای کوتاه، مستند، پویانمایی و سینمایی گفت: توجه به اشتغالزایی یکی از اهداف دولت سیزدهم در بخشهای مختلف است. در حوزه فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و سینمایی ما بالغ بر ۱۴ هزار شغل ایجاد کردهایم که رقم کاملا چشمگیری است.
حضور و موفقیتهای قابل توجه در جشنوارههای خارجی
رئیس سازمان سینمایی با ارائه گزارشی از حضور آثار ایرانی در جشنواره های بین المللی افزود: ما در حوزه بینالملل حضور قابل قبولی در جشنوارههای خارجی داشتهایم . .تعدادجوایز که فیلمسازان ما در حوزه آثار کوتاه، مستند و… کسب کردهاند، تقریبا ۱۰ درصد افزایش داشته است .
در حال حاضر سینمای ایران در حوزههای فروش ، زیر ساخت و تولید به مراتب وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است که امیدواریم در آینده سینمای ایران با همین اهتمام در دولت بعدی، رتبه ششم و هفتم را کسب کند و این آرزو با کمک و همیاری شما تحقق پیدا خواهد کرد.
خبر خوش برای اهالی سینما
خزاعی با اعلام این خبر که یکی از مشکلات قدیمی خانواده سینما یعنی موضوع بازنشستگی مرتفع شده است، عنوان کرد: پس از یکسال پیگیری و برگزاری جلسات مختلف مسائل مربوط به بازنشستگی اهالی سینما، شب گذشته آقای موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفتند که مساله موضوع بازنشستگی هنرمندان حل شده است که خبر بسیار خوبی برای اهالی سینما و همه کسانی است که تا امروز دغدغه بازنشستگی داشتهاند. چرا که با قانون جدید در چند سال آخر میتوانند با بیمه مناسبتری بازنشسته شوند.
وی همچنین درباره اهدای پنجمین بسته معیشتی به اهالی خانواده سینما نیز گفت: با همت دوستان ما در هیئت مدیره خانه سینما و به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر این بسته مصوب شد که ظرف چند روز آینده به حساب عزیزانی که اسامی آنها از سوی خانه سینما معرفی شدهاند، واریز خواهد شد.
اعلام اولویتهای ساخت آثار در سال ۱۴۰۳
وی درباره اولویتهای ساخت آثار در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داد: به همت دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به منظور ترغیب هر چه بیشتر فیلمسازان ، جدا از بودجه سینما، بودجه ویژهای برای تولید فیلم در نظر گرفته شده است . این موضوعات که از طریق بند ب اعلام شده است عبارتند از تقویت بنیاد خانواده، ترویج فرزندآوری، حل مسائل اجتماعی و معضلات فرهنگی جامعه، مفاخر ملی و استانی، عزت ملی، ترویج فرهنگ مصرف کالای تولید داخلی، سبک زندگی ایرانی_ اسلامی، ترویج فرهنگ امید ، فرهنگ ایثار و شهادت.
در ادامه کلیپی با موضوع مردم مظلوم غزه و ظلم و جنایتی که متحمل شده اند و همچنین حمایت سینماگران و هنرمندان جهان از مردم غزه پخش شد.
گفتنی استT محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،هاشمی جانشین وزیر، علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، پیرکاری مدیرعامل تصویر شهر، مقواساز رئیس بنیاد روایت، سید محمد حسینی رئیس روایت فتح،ابراهیم حاتمی کیا ،محمد مهدی عسگر پور ، مجید صالحی ،علی اوجی، هومن حاجی عبداللهی ، مستانه مهاجر، ابراهیم عامریان، محمد شایسته، کامران حجازی،، پژمان بازغی،محمدرضا شریفی نیا، عباس جمشیدی فر، جواد رمضان نژاد، سعید رجبی فروتن، مهدی عظیمی ، رضا ابوفاضلی، سیدمحمدرضا صابری، شکیب شجره، مسعود نجفی، امین جواهریان، مجتبی امینی، علیرام نورایی، آذر معماریان، مسعود نقاش زاده، سید ضیا هاشمی،حبیب اسماعیلی ، علی دهکردی، علی لقمانی ،مهدی احمدی، سید محمود رضوی ، محمد حسین لطیفی ،مسعود ده نمکی ،امیرحسین شریفی ، حبیب الله یاری ، علی قائم مقامی ،جمال شورجه ،داریوش یاری ،علی رویین تن ،امیررضا مافی ،محمدرضا شفیعی ،احمد امینی ، محمدرضا شرف الدین ،حسین مسافر آستانه ، سهیل موفق ،هوشنگ توکلی ،جعفر دهقان ،سید علیرضا حسینی ،جابر قاسمعلی ،محمدرضا رحمانی ،محمدرضا مصباح ،لیلی عاج ،جلیل شعبانی ،حسن نجاریان ،جواد افشار ،شاهین باباپور ،حبیب الله بهمنی ،مسعود اطیابی ،محمدرضا شفیعی ،علی سرتیپی ،محمود گبرلو ،جبار آذین ،سعید خانی، منصور سهرابپور، محمدحسین فرحبخش ،مهدی فیوضی ،آزیتا موگویی ،بهرام عظیمی ،علی اکبر ثقفی ،سعید سهیلی ،فرهاد قائمیان ،سید جواد هاشمی ،سجاد نوروزی ،سید جمال ساداتیان ،رضا اورنگ ، امیر سماواتی ،مهدی سجاده چی ،پدرام کریمی، علیرضا نجف زاده، جوادکاسه ساز، محمد تقی فهیم ، عباس رافعی ناصر شفق، پرویز فارسیجانی، سیاوش حقیقی، امید شمس، مجتبی رشوندی، حسین دوماری، مهدی فرد قادری، مهدی کوهیان، علی اعلائی،عباس جهانبخش ، محسن علی اکبری، مهدی صباغ زاده، حسین زندباف ،عبدالمجید قدیریان محمدرضا ورزی،بیژن میرباقری، احمد میراعلایی ،بهروز نورانی پور ،حبیب احمدزاده ،مجید شاه حسینی ،حسن نقاشی ،شقایق فتاحی ،شفیع آقا محمدیان ،مرتضی رزاق کریمی ،مرتضی شعبانی ،داود مرادیان، محسن یزدی، هادی مقدم دوست، عزت الله رمضانیفر، حبیب والینژاد، محمد عسگری ، خیرالله تقیانی پور، علی شیر محمدی، بابک خواجه پاشا، محمود بابایی، محمد حمزهای، سید حامد حسینی، احمد امینی ، یوسف یزدانی، محمدعلی باشه آهنگر، ابراهیم اصغری ،حسین ریگی، مهدی کریمی، هادی نائیجی، مرتضی شایسته ،محسن مسافرچی ،رضا سبحانی ،رهبر قنبری، نادره ترکمانی ،کاظم دانشی ،صحرا اسداللهی ،مریم بحرالعلومی ،نقی نعمتی، علی مردانه ،میثم میرزایی ، مهناز مظاهری ،مهوش افشاری ، محمدرضا کریمی ، نفس بازغی،صارمی، حامد شکیبانیا، اتابک نادری، هلیا امامی، اصغر نعیمی، شیرین نادری، عادل تبریزی، مهرداد خوشبخت، کریم امینی، حبیب ایل بیگی، روح الله سهرابی، مجید زین العابدین، یزدان عشیری،اصغر فارسی ، سید صادق موسوی، بهمن حبشی، مهدی آذرپندار، هاشم میرزاخانی،محمد حمیدی مقدم ، قادر آشنا ،حسین طلا بیگی ،غلامرضا نجاتی، علی جعفری، محمدرضا سوقندی، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا فرجی، رائد فریدزاده ، مهدی بدرلو، میلاد شکرخواه، محمد طیب، سیمون سیمونیان ازجمله میهمانان ضیافت افطاری سازمان سینمایی بودهاند.
https://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2024/04/1712525531-1.jpg598663ahmadiniaabbashttps://cinemamuseum.ir/wp-content/uploads/2022/06/logo-mus.pngahmadiniaabbas2024-04-08 16:32:252024-04-09 10:25:57خزاعی: افق پیش رو روشن و امیدبخش است