ارتباط با ما
منو
خانه
رویدادها
اخبار موزه
اخبار حوزه سینما
جشنواره ها و همایش ها
ارتباطات بین الملل
موزه سینما در رسانه ها
تالارها
معرفی و تاریخچه موزه
آثار شاخص موزه
تالارهای موزه
سینما
سینما فردوس
سینما تمدن
سینماتوگراف
سینما 360 درجه
پیوند ها:
معرفی فیلم ها
درخواست رزرو گروهی و اکران ویژه
تماس با سینما
آموزش
خانه نقد
کارگاه فیلم سازی
سینما-کتاب
سینما کودک
گنجینه
شب های مستند
عکاسخانه
سینماتوگراف
سفر خوانی
تاریخ شفاهی
بزرگداشت ها
پادکست
ارتباط با ما
خرید بلیت سینما
جستجو
بازدید « اشتفان پیازکی» استادعلوم سیاسی و جامعه شناس آلمانی از موزه سینما
یک شنبه 31 تیر 1403 - 13:58:7
[video width="1280" height="720" mp4="https://cinemamuseum.ir/uploads/media/2024/07/4199318540551519835_-214634.mp4"][/video] «اشتفان پیازکی» محقق ، استاد رسانه، جامعه شناسی و علوم سیاسی آلمان از موزه سینمای ایران بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی موزه سینما، اشتفان پیازکی پس از بازدید 3ساعته خود از موزه سینما گفت: حوزۀ اصلی علاقۀ من این است که فیلم چگونه جامعه را تغییر می دهد و جامعه چگونه بر فیلم تاثیر می گذارد. وی با اشاره به ویژگی های موزه سینمای ایران گفت : این موزۀ مکان جذابی برای کسب دانش دربارۀ نخستین فیلمهای سینمای ایران است، سینمایی که اکنون به سطح بالایی از اعتبار رسیده است. من قبلا در طول شش یا هفت سال گذشته، سه یا چهار بار به این موزه آمده ام. احساس می کنم که این موزه ظرف این سالها از جایی بسیار زیبا به عمارتی حتی بهتر ارتقا پیدا کرده است. وی ادامه داد :بازسازی هایی در زمینه های مختلف در این مجموعه فرهنگی انجام شده است که موجب چندرسانه ای تر شدن آن شده و برای فردی مثل من که به تاریخ رسانه علاقمند هستم بسیار جای جالبی است. وی با بیان اینکه تا به حال چهار بار به موزه سینما آمده است، خاطرنشان کرد: مجموعۀ بسیار جالب و متنوعی از ابزارهای تاریخی در اینجا وجود دارد. مدارک و لباسهای جالبی از فیلمها در قفسه ها وجود دارد و همچنین رویکردهای جدیدی در این موزه شکل گرفته است. ابزارها و فیلمها به شیوه های مدرنی نمایش داده می شوند. اشتفان پیازکی با اشاره بهدشناختش از سینمای ایران گفت : خوشبختانه سینمای ایران را از دهه 1920 مطالعه کرده ام و سیر سینمای ایران در این صد سال برایم جالب بوده است؛ تحولی که از فیلم «آبی و رابی» به عنوان نخستین فیلم داستانی ایرانی و یا از سینما مایاک به عنوان نخسین فضای عمومی نمایش فیلم میشناسیم، تا روزهای متاخر و فیلمهای جدید که موزه سینمای ایران این سیر تحول را به خوبی نشان میدهد. من معتقدم هر دانشجوی آلمانی رشتۀ تاریخ سینما باید [با حضور در این فضا] از افقهای رایجش خارج شود و با تاریخ سینمای ایران و آسیا آشنا شود.