بیست و هفتمین جلسه برنامه «شب‌های مستند» با نمایش فیلم «پرنیان» که توسط فیلمخانه ملی در اختیار موزه سینما قرار گرفت، در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد.

در نمایش مستند «پرنیان» در موزه سینما مطرح شد:
«پرنیان» دارای سویه‌های شاعرانه و اجتماعی است
با تماشای «پرنیان» می‌توان از ترومای تراژیک عبور کرد
«پرنیان» پیوندی میان جهان گذشته و حال برقرار می‌کند

بیست و هفتمین جلسه برنامه «شب‌های مستند» با نمایش فیلم «پرنیان» که توسط فیلمخانه ملی در اختیار موزه سینما قرار گرفت، در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، پس از نمایش مستند «پرنیان»، ارد عطارپور کارگردان، فخرالدین سیدی مستندساز و مجری برنامه، محمد مقدم مستندساز و فرهاد ورهرام پیشکسوت سینمای مستند به بحث و گفت‌و‌گو پیرامون این فیلم پرداختند.
به گزارش روابط عمومی موزه سیتما، فخرالدین سیدی که اجرای برنامه را بر عهده داشت درباره مستند «پرنیان» گفت: در این مستند در عین حال که سایه مرگ احساس می‌شود، اما شخصیت اصلی آن سرشار از حس زندگی است و تسلیم وضعیت مرگبار نمی‌شود.
ارد عطارپور کارگردان فیلم «پرنیان» گفت : این فیلم درسال۱۳۸۰ تولید شد و موضوع آن دغدغه های زندگی خانوادگی و کاری یک باستان شناس است. خوشحالم که امروز این اثر با همکاری موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران و با کیفیتی مناسب روی پرده رفت.
زمانیکه با سوژه این فیلم مواجه شدم. برای فیلمبرداری کاری در مورد تاریخ تجارت در قشم حضور داشتم. با آقای یغمایی باستان شناس همان جا آشنا شدم و آشنایی با او باعث شد ایده ساخت فیلم پرنیان به ذهنم خطور کند.
این فیلمساز مطرح سینمای مستند بیان داشت. موزه ای که در فیلم مشاهده می شود را در سمنان دیدم.اسکلت زن باردار همانجا بود من میان اسکلتی که فرزند را در رحم داشت و پرنیان و فرزندش که در فیلم حضور داشتند شباهتی پیدا کردم واین موضوع توجه مرا جلب کرد .
عطار پور در خصوص مستند پرنیان یادآور شد: در طول فیلم استاد باستان شناس از اینکه فیلم چه مسیری را طی می کند اطلاع نداشت.اما می‌دانست که پرنیان چه سرنوشتی دارد و همین طور فرزندش .تنها زمانش را نمی دانست. با این وجود میل به زندگی و مراقبت از خانواده اش در او به شکلی قدرتمند وجود داشت.
عطا پور در خصوص نوع تعامل خود با فیلمبردار مستند پرنیان نیز خاطر نشان کرد: من با فیلمبردار این فیلم علی اکبر ولد بیگی فیلم های زیادی کار کرده ایم و به همین دلیل از سلایق کاری یکدیگر شناخت داشتیم. من هم تلاش کردم از توانایی های او در فیلمبرداری این فیلم استفاده کنم.
وی درباره نحوه تعامل خود با شخصیت های حاضر در این مستند نیز ابراز داشت: مراحل تولید این فیلم هشت ماه طول کشید و دوستی من با این خانواده به تدریج شکل گرفت و ارتباط عمیقی بین ما ایجاد شد.در نهایت حضور ما در این خانواده با اعتراضی روبرو نشد.
عطارپور در مورد شباهت های میان مستند پرسپولیس -شیکاگو و پرنیان گفت: من موضوعات تاریخی را در آثار خود دنبال میکنم و این دو اثر نیز دارای فصل مشترکی به نام تاریخ هستند اما در هر یک از این دو فیلم نوع پرداخت متفاوت است.
در ادامه فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت درباره مستند «پرنیان» بیان داشت: من در سال ۱۳۸۳ این فیلم را در گیلان دیدم و در آن زمان چند سالی از سینمای مستند فاصله گرفته بودم و شناختی از آقای عطارپور نداشتم. تماشای این فیلم برای من جذابیت زیادی داشت و باعث آشنایی و رفاقت میان من و عطارپور شد. از نطر من مستند «پرنیان» در گونه باستان شناسی دسته بندی شده است.
وی با بیان اینکه دسته بندی فیلم‌های مستند در ایران از پیش از انقلاب به صورت نادرستی انجام شده است، افزود: بعدتر محمد تهامی نژاد به دسته بندی درست تری در این زمینه رسید. به نظر من این فیلم ارتباطی به دسته باستان شناسی ندارد، بلکه یک اثر خود بیانگر از زبان آقای عطارپور است و دربردارنده وضعیت باستان شناسی است که سال‌ها برای رسیدن به فرهنگ و تمدن فعالیت کرده، اما خود در آستانه فروپاشی است.
ورهرام با بیان اینکه مستند «پرنیان» فیلمی دو سویه است، گفت: این اثر از یک سو به کشف فرهنگ و تمدن و از سوی دیگر به نابودی می‌پردازد. من این فیلم را در قاعده آثار پرتره به حساب می‌آورم. در ایران به دلایل مختلف فاقد سینمای پرتره هستیم و تنها سینمای بیوگرافی تصویری نمود دارد که آن‌ هم با فراز و فرودهایی همراه بوده است. سینمای پرتره روایت شخص از تاریخی است که بر او گذاشته است.
کارگردان مستند «بازار در اردهال» در ادامه بیان داشت: این فیلم از جمله معدود مواردی است که توانسته به سینمای پرتره نزدیک شود. «پرنیان» از منظر نشانه شناسی نیز دارای موارد فراوانی است که می‌توان مفصل به آن پرداخت. همچنین نشانگر این موضوع است که چگونه باستان شناسی می‌تواند ما را به فضای‌های دیگر نظیر درونیات باستان‌شناس و جامعه هدایت کند.
ورهرام ادامه داد: این فیلم دارای سویه‌های شاعرانه، اجتماعی و..‌ است. امسال من در آکادمی خانه سینما در حدود نود فیلم مشاهده کردم و بهترین آثار کیلومترها از «پرنیان» فاصله دارند. به ندرت می‌توان در سینمای مستند امروز ایران فیلمی به شرافت و استحکام «پرنیان» را مشاهده کرد.
در ادامه این نشست محمد مقدم مستندساز نیز گفت: خوشحالم که پس از ۲۰ سال توانستم مجددا به تماشای این فیلم بنشینم. اثری که تبدیل به یکی از آثار مستند کلاسیک سینمای ایران شده است. در یک پیمان نانوشته علم باستان شناسی، با جهان اموات گره خورده است و بیش از ۹۰ درصد کاوش‌ها مربوط به گورستان‌های باستانی است و این موضوع در خصوص کاوش‌های مصر باستان نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: حتی موارد منقول کشف شده نیز بیشتر از گورهای باستانی به دست آمده‌امد. عطارپور زمانی که این فیلم را ساخته بسیار جوان بوده است، اما با پختگی هنرمندی که در او رسوخ کرده و به صورت آکاهانه، بر موارد بسیاری چشم پوشیده و به خوبی تشخیص داده که با چه پدیده‌ای رو‌به‌رو بوده است.
مقدم با بیان اینکه ذات فیلم بسیار مرگ انگارانه است و سایه مرگ در سراسر آن احساس می‌شود، ادامه داد: در خوانش مجدد اثر متوجه می‌شویم که با تماشای فیلم می‌توان از ترومای تراژیک عبور کرد و این موضوع می‌تواند در بیننده تاثیر فراوانی برجای بگذارد.
این مستندساز ابراز داشت: این فیلم از هم‌قطاران خود جلو افتاده و پیام فکری دیگری را ارائه می‌کند. عموما فیلم‌های باستان شناسی در جهان گذشته متوقف باقی می‌مانند، در صورتی که «پرنیان» پیوندی میان جهان گذشته و حال برقرار می‌کند و این مسئله با یک زبان بدیع بصری صورت گرفته است. در واقع گذشته و حال همچون تار و پود یک فرش در هم تنیده شده و تفکیک ناپذیر هستند.
مقدم بیان داشت: ربع قرن از ساخت این فیلم گذشته و در طی این مدت، سینمای مستند ایران تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. یک سوال مهم این است که در مواجهه با سوژه ها تا چه اندازه تلاش می‌کنیم تا رفتار نجیبانه را در پیش بگیریم. در سال‌های اخیر مشاهده شده که جریانی به راه افتاده است که انگار تنها به نشان دادن زخم‌های حاضر در جامعه متمرکز هستیم. این روزها جعل روایت و شیرجه رفتن در زندگی مردم به امری روتین تبدیل شده است. در صورتی که این فیلم احترام به سوژه را یادآور می شود که موضوعی بسیار مهم است.

 

بازدید هیات سینمایی هند از موزه سینما

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم چنای در صدر هیاتی از سینمای هند از موزه سینما بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، در این دیدار موهان داس دبیر جشنواره lake city، ارهان جمال نویسنده،کارگردان و پخش‌کننده فیلم، شانموگام دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم چنای را همراهی کردند.
ذاکر حسین شیخ کارشناس سینمایی خانه فرهنگ ج.ا.ایران، مهدی صالحی رئیس اداره همکاری‌های رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما، فاطمه محمدی مدیرعامل موزه سینما و محمد طیب مدیرکل امور بین‌الملل سازمان سینمایی از دیگر حاضران در این بازدید بودند.
مدیرعامل موزه سینما ضمن استقبال از بازدید هیات سینمایی هند و گفتگوهای صورت گرفته حین این بازدید، گفت: به منظور گسترش همکاری میان دو کشور خوب است هفته مشترک سینمای ایران و هند برگزار گردد.
فاطمه محمدی اظهار کرد: میزبانی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی سینمایی با حضور فیلم‌سازان مطرح دو کشور از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک است.
همچنین علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما با اشاره به پیوند دیرینه سینما و فرهنگ ایران و هند و سهم بزرگ سینمای هند از سینمای دنیا، ابراز امیدواری کرد: اشتراکات فرهنگی موجود منجر به تقویت پیوند میان سینمای دو کشور شود.
ارهان جمال نویسنده، کارگردان و پخش‌کننده فیلم از جمله حاضران در هیات سینمایی هند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای بازدید از موزه سینما، بیان داشت: این بازدید منجر به جرقه‌های ذهنی زیادی برای نوشتن فیلم‌نامه و تولید فیلم‌های تازه برای من شد زیرا موزه سینمای ایران، بهترین‌های تاریخ سینما را در خود جای داده است.
شانموگام دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم چنای نیز با تاکید بر ضرورت ایجاد فضا برای تولید مشترک میان سینمای ایران و هند؛ تصریح کرد: در هند پسر عمویم چیزی شبیه موزه ساخته است که در آن 40 ماشین متعلق به بازیگران، کارگردانان، نویسندگانی با قدمت بیش از 100 در آنجا گردآوری شده است.
موهان داس دبیر جشنواره lake city ضمن اشاره به فرهنگ و تمدن هزاران ساله ایران، بیان داشت: امیدوارم در آینده شاهد همکاری بیشتر و تولید محصولاتی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ دو کشور باشیم.

 

رونمایی «آتش و گلستان» با حضور رئیس سازمان سینمایی در موزه سینما

آئین نخستین اکران فیلم «آتش و گلستان» به کارگردانی علی رویین‌تن عصر روز پنجشنبه در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما،  در ابتدای این مراسم علی رویین‌تن کارگردان فیلم در سخنانی کوتاه گفت: خوشحالم که در شب تولد امام زمان(عج) در موزه سینمای ایران که گنجینه فیزیکی معنای سینمای ایران است، فیلم مستند داستانی «آتش و گلستان» که درباره شهید هادی ساخته شده برای نخستین بار به نمایش درآمد. افتخار می‌کنم این فیلم در جایی به نمایش درمی‌آید که نمایانگر هویت و ثبات فرهنگی کشور ما است.
وی ادامه داد:  نام موزه سینما باید با نام چهره‌های برجسته و بزرگان جنگ مزین می‌شد تا همگان متوجه این گنجینه‌های نهان و افتخارات شوند.
روئین تن ادامه داد: فیلم «آتش و گلستان» درباره ستایش، فتوت و مردانگی است.  احساس می‌کنم که بر خلاف موارد فیزیکی که می‌توان آن را در موزه نگهداری کرد، معنا و فرهنگ مردانگی را باید در قالب آثار سینمایی به نمایش گذاشت.
وی یادآور شد: از مسئولین موزه سینما تشکر می‌کنم، زیرا زمانی که متوجه شدند رزمنده‌های کشور قرار است در موزه سینما حاضر شوند، به آن‌ها به رسم یادبود شاخه‌های گل نرگس اهدا کردند. این فیلم قرار بود در شب دوم جشنواره فیلم فجر در بخش ویژه نمایش داده شود اما به دلیل مشکل فنی  انجام نشد  و من بسیار ناراحت بودم. اما خوشبختانه امشب فرصتی برای اکران این فیلم مهیا شد.
فاطمه محمدی مدیرعامل موزه سینما نیز ضمن عرض خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: خدمت آقایان فریدزاده، حناچی و خانواده محترم شهدا و دوستداران هنر خیرمقدم عرض می کنم. همچنین میلاد منجی بشریت حضرت صاحب‌الامر (عج) را تبریک می گویم. از آقای رویین‌تن سپاسگزارم که موزه سینما را برای نمایش فیلم خود انتخاب کردند.
گفتنی است در پایان نمایش فیلم «آتش و گلستان» علی رویین تن از رزمنده‌های دوران دفاع مقدس دعوت کرد تا روی سن حاضر شوند.
در این مراسم افرادی همچون رائد فرید زاده رئیس سازمان سینمایی، علیرضا اسماعیلی مدیرکل دفتر ریاست سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار سابق تهران، محمدرضا عرب، علی شاه حاتمی، محسن علی اکبری، رهبر قنبری، حجت قاسم زاده اصل، امیر تاجیک، محمود منتظری.علی نوری.اکبر نوجوان.فرخاد طلوع کیان.، مرتضی پارسائیان، فیروز دولت آبادی، محمد تیموری،  هم‌رزمان شهید هادی، بازیگران ، عوامل فیلم و… حضور داشتند.

گفت‌و‌گویی که موزه سینما برای زادروز «همایون اسعدیان » منتشر کرد همایون اسعدیان؛ از کانون پرورش فکری تا کارگردانی در سینما/ فیلمسازی یعنی همراه شدن با زمانه

موزه سینما به مناسب زادروز همایون اسعدیان فیلمساز شناخته شده و باتجربه سینما ، بخش‌های از گفت‌و‌گوی تاریخ شفاهی او را منتشر کرده که در زیر می خوانید.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، همایون اسعدیان درباره آشنایی خود با سیتما گفت:: یه یاد دارم در زمان کودکی سرگرمی ما این بود که هر زمان مادرم فرصتی پیدا می‌کرد، من ، برادر و خواهرهایم را به سینما می‌برد. زمانی که کلاس پنجم دبیرستان بودم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۰ نفر از دانش‌آموزان برتر را پس از گذراندن دوره ۳ ساله، به عنوان مربی در شهرستان‌ها انتخاب کردند و بدین ترتیب من راهی شهرهای شاهرود و گنبد شدم.
وی ادامه داد: آن زمان من محصل بودم و با این وجود، هفته‌ای سه روز با اتوبوس راهی شاهرود می‌شدم و در کتابخانه آنجا به مدت دو روز به کودکان درس می دادم. پس از آن به گنبد می‌رفتم و این روند به مدت ۳ ماه ادامه پیدا کرد. این موضوع بسیار مهم بود، زیرا مدیران این مجموعه برای ما شخصیتی ویژه قائل شده بودند.
اسعدیان یادآور شد: تابستان سال بعد که قرار بود باز هم برای تدریس عازم شهرستان شوم، مسعود کیمیایی در تدارک تولید فیلم «سفر سنگ» بود. من علاقه بسیار زیادی به او داشتم و همه فیلم‌های او را بارها دیده بودم. بدین ترتیب به عنوان دستیار سوم کارگردان وارد گروه فیلمبرداری شدم و این موضوع دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستم.
کارگردان «لحظه گرگ و میش» درباره ورود خود به سینما گفت: من باید قدم به قدم وارد این حرفه می‌شدم به همین دلیل و بدون آنکه هدف اصلی من عکاسی باشد، تصمیم گرفتم این هنر را انتخاب کنم زیرا این فرصت را در اختیار من قرار می‌داد تا گوشه‌ای بایستم و به دقت نگاه کنم. در صحنه یک فیلم، عکاس تنها فردی است که هیچکس با او کاری ندارد و فعالیت او مستقل به حساب می‌آید. من از ابتدا هدفم کارگردانی بود، اما عکاسی باعث شد تا چگونگی فعالیت کارگردان‌های مختلف با رصد کنم و این مسئله برای من حاوی موارد آموزنده‌ای بود.
وی ادامه داد: در ابتدا به عنوان عکاس در فیلم «شب حادثه» ساخته سیروس الوند مشغول به کار شدم. فیلمبرداری این اثر از شهرهای شمالی آغاز شد و زمانی که پس از چند روز عکس‌ها را چاپ کردم و در اختیار او قرار دادم، نگاهی به آن‌ها انداخت و به من گفت تو می‌خواهی کارگردان شوی. هنوز پس از این همه سال نمی‌دانم او چطور این موضوع را تشخیص داد.
این فیلمساز بیان داشت: زمانی که در کانون پرورش فکری بودیم فکر می‌کردیم که نسل ما قرار است سینمای ایران را متحول کند. تصورمان این بود زمانی که وارد این عرصه خواهیم شد، نفرات قبلی دیگر فعالیتی نخواهند داشت. سال‌ها طول کشید تا متوجه شدم روند ماجرا اینگونه نیست و نسل‌های گذشته به یک باره محو نمی‌شوند و افراد در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
اسعدیان با بیان اینکه بدترین بخش فیلمسازی این است که وقتی کاری را انجام می‌دهیم، فکر کنیم فیلم خوبی را تولید کرده‌ایم، افزود:  این موضوع چیزی نیست که بتوانیم آن را تشخیص دهیم و معمولا دچار اشتباه می‌شویم. من زمانی که تدوین یک فیلم را به اتمام می‌رسانم، از افرادی با سلیقه‌های متفاوت که نظرات آن‌ها برایم اهمیت دارد دعوت می‌کنم تا به تماشای اثر بنشینند و مطابق با آرای آن‌ها ممکن است حتی تدوین فیلم را تغییر دهم.
وی درباره آثار تلویزیونی خود نیز گفت: من چندین سال از سینما فاصله گرفتم و در تلویزیون سریال‌های «بچه‌های خیابان»، «اگه بابام زنده بود» و «راه بی‌پایان» را کارگردانی کردم. بعد از آن منوچهر محمدی از من برای کارگردانی ۳ تله فیلم دعوت کرد. زمانی که مشغول ساخت «آخرین گریه خورشید» بودیم، به دنبال قصه فیلم سوم می‌گشتیم تا اینکه منوچهر محمدی طرحی یک صفحه‌ای درباره یک طلبه را در اختیار من قرار داد. به او گفتم این طرح می‌تواند تبدیل به یک فیلم موفق شود اما به درد سینما می‌خورد. پس از آن من سه روز راهی اصفهان شدم و در هتل پانزده صفحه نوشتم و سپس به تهران باژگشتم و آن را تحویل محمدی دادم. نتیجه آن طرح، تبدیل به فیلم «طلا و مس» شد.
وی افزود: ما همیشه به دنبال این هستیم تا خودمان و دوربین فیلمبرداری را به رخ بکشیم و در نتیجه به دنبال حرکات پیچیده هستیم، در صورتی که موارد اینچنینی ارتباطی با کارگردانی ندارد. اگر تماشاگر متوجه حرکات دوربین شود، یعنی نتیجه درستی حاصل نشده است، بلکه باید دوربین به گونه‌ای حرکت کند که تماشاگر اصلا متوجه این موضوع نشود. من پس از فیلم «آخر بازی» متوجه این مسئله شدم و فهمیدم که نقش کارگردان اصلا نباید در نتیجه یک فیلم دیده شود و تلاش کردم «طلا و مس» و «بوسیدن روی ماه» را مطابق با این رویکرد کارگردانی کنم.

اسعدیان یادآور شد: «طلا و مس» دارای این پیام بود که باید حواسمان به یکدیگر باشد. اگر این اثر و همینطور فیلم «بوسیدن روی ماه» نیز توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند، به این دلیل بود که تماشاگران تصویری از خانواده خود را در آن مشاهده کردند. ما در این دو اثر کلیشه‌های مرسوم را شکستیم و تصویری واقعی و ایرانی را پیش روی مخاطب قرار دادیم.
اسعدیان در پایان بیان داشت: ما تا زمانی می‌توانیم به فعالیت خود به عنوان فیلمساز ادامه دهیم که خود را به روز نگه داریم و با زمانه همراه شویم. بازنشستگی در امر فیلمسازی زمانی اتفاق می‌افتد که ذهن ما از زمانه عقب بیفتد. به عقیده من سینمای ایران  آینده بسیار خوبی در پیش خواهد داشت.

بازدید مهمانان بخش بین الملل جشنواره فیلم مقاومت از موزه سینما

مهمانان بخش بین الملل جشنواره فیلم مقاومت از کشورهای روسیه، ترکیه و ارمنستان در موزه سینما

 

نمایش «پرنیان» ارد عطارپور در موزه سینما

مستند «پرنیان » در موزه سینما نمایش داده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، فیلم‌ «پرنیان » ساخته ارد عطارپور بر روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود.
در بیست و هفتمین نشست شب‌های مستند که روز دوشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، ارد عطارپور (سازنده اثر)، فرهاد ورهرام (مستندساز پیشکسوت) و روبرت صافاریان (مستندساز و مدرس سینما) درباره فیلم صحبت خواهند کرد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: سیصد کیلومتر دورتر از تهران در نزدیکی حصار دامغان یک سایت باستان شناسی اینکه آثار تمدن باستانی در آن پیدا می شود. احسان یغمایی باستان شناس اسکلت زنی را پیدا می‌کند که از پس هزاره ها همچنان سالم است.زن باردار بوده و هنگام وضع حمل فوت کرده است. همسر یغمایی سال های زیادی است که دچار ناتوانی عضلانی است.یغمایی تلاش میکند وقت و انرژی خود را بین کار و خانواده اش تقسیم کند. همسرش سخت بیمار
است. مهرداد پسر خانواده سعی میکند به پدرش کمک کند اما به نظر می رسد او هم سرنوشتی مشابه مادرش خواهد داشت.
ورود برای عموم علاقمندان سینمای مستند آزاد است.

 

سعید خانی،شهرام اسدی ، عزیزالله حاجی مشهدی و امیر رضا خادم و جمعی از عوامل فیلم «رها » در موزه سینما به تماشای این فیلم نشستند

نمایش فیلم سینمایی «صیاد» با حضور خانواده شهید صیاد شیرازی در موزه سینما ، گزارش تصویری

بازدید کارکنان شبکه پامیر افغانستان از موزه سینمای ایران ، گزارش تصویری

اکران فیلم های سونسوز و شوهر ستاره با حضور « فریبا نادری » در موزه سینمای ایران

اکران فیلم سینمایی « سونسوز »:

اکران فیلم سینمایی « شوهر ستاره »: