مجید اسماعیلی مطرح کرد: تغییر رویکرد موزه سینما در ارتباط با مخاطبان/ موزه باید نقطه اتصال بین نسل قدیم و جدید باشد
مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما در آیین رونمایی از فعالیت های موزه سینما ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: مراسم امروز حاصل تغییر رویکرد موزه سینما است. در طول سالهای گذشته زحمات زیادی در موزه سینما کشیده شده و این ساختمان قاجاری زیبا همواره پذیرای آثار سینماگران بوده است.
وی با بیان اینکه کار موزه این است که اتصالی میان نسل قدیم و جدید ایجاد کند، ادامه داد: نسل جدید درگاه ادراکی متفاوتی با موزه سینما داشت درنتیجه ما نیاز داشتیم که با مخاطب جدید ارتباط برقرار کنیم. نکته مهم این است کسانی که وارد موزه سینما میشوند باید جذب آن شوند زیرا آثار و جوایز مفاخر سینمای ایران در این مجموعه فرهنگی نگهداری میشود و ما در رویکرد جدید موزه میخواهیم ارتباطمان را با مخاطبان عمیقتر کنیم. مخاطب اصلی موزه کودکان هستند به همین دلیل ما در برخی از بخشهایمان وسایلی قرار دادیم که به اندازه قد کودکان است.
وی درباره تقویم جامع سینمای ایران نیز بیان داشت: کار ما بزرگداشت مهمترین داشته سینمای ایران یعنی افراد آن است. کاری که ما در تقویم سینمایی انجام دادیم این است که زادروز ، درگذشت، جوایز، آثار و … هنرمندان را اعلام میکنیم و همچنین افراد میتوانند وارد بیوگرافی و معرفی آثار افراد شوند. ما اکنون اطلاعات نزدیک به ۳ هزار نفر را در این تقویم سینمایی ثبت کردیم. همچنین امیدواریم شبکه اجتماعی مخصوص سینماگران نیز ایجاد شود تا ارتباط خانواده سینما از این طریق حفظ شود.
مدیرعامل موزه سینما گفت: در حوزه تاریخ شفاهی موزه سینما صاحب گنجینه ایران است اما این گنجینه درحال خاک خوردن بود.به همین دلیل این گنجینه را فرآوری کردیم و بخشی از آن کتابهایی است که منتشر شد. در سه سال گدشته شاید بیش از ۱۰۰ نشست، کارگاه و مصاحبه داشتیم که این اطلاعات باید در دسترس علاقهمندان سینما قرار بگیرد.
اسماعیلی در پایان بیان کرد: نسل جدید نسلی است که باید شگفتزده شود و ما نمیتوانیم با سیستم قدیم آنها را جذب سینما کنیم. درنتیجه سالن ایمرسیو مدیا را راهاندازی کردیم و به زودی محصولات بیشتری در آن قرار میگیرد. در پایان امیدواریم با کمک شما مسیری که شروع شده است به خوبی ادامه داشته باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.