آماده امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک فرهنگی با ویتنام هستیم

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فرهنگی با جمهوری ویتنام است، گفت: ما از امضای تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی با کشور ویتنام استقبال می‌کنیم و آمادگی گسترش روابطمان با این کشور را داریم.

به گزارش موزه سینما به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با رییس مجلس ویتنام که در موزه سینما برگزار شد، با تاکید بر این مطلب، ادامه داد: برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در ویتنام نیز یکی از اقداماتی است که می‌توان از طریق آن آثار هنری کشورمان را در ویتنام به نمایش گذاشته و آن را به ملت و دولت ویتنام معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ سینمای ایران، تصریح کرد: کشور ایران در عرصه فعالیت های سینمایی، تاریخ ۱۰۰ ساله‌ای دارد و آمادگی همکاری های مشترک در زمینه را با کشور ویتنام دارد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به برخی از آثار سینمایی کشور ویتنام ادامه داد: ما خاطرات خوبی در حوزه سینمای ویتنام داریم و درباره مقاومت تاریخی ویتنامی‌ها در حمله آمریکایی‌ها به این کشور ده‌ها فیلم جنگی وجود دارد و همواره ویتنامی‌ها در ذهن ما انسان‌هایی فداکار، مقاوم و مدافع وطن خود هستند که برای دفاع از میهنشان جان خود را نیز تقدیم کرده‌اند و در زمینه سینمایی آمادگی همکاری های مشترک با ویتنام را داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امضای تفاهمنامه جامع فرهنگی بین دو کشور نیز مبنای خوبی برای همکاری‌های فرهنگی است و آمادگی تدوین آن را نیز داریم.

وی ادامه داد: با گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تجارب فرهنگی آن ها نیز در اختیار یکدیگر قرار می‌گیرد و دکتر رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بر گسترش روابط با کشورهای دوست تاکید داشته و دارند.

در این دیدار وونگ دین هیو رئیس مجلس جمهوری ویتنام نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران به مناسبت پنجاهمین سالروز روابط دیپلماتیک بین ایران و ویتنام و حضور در هفته فرهنگی ویتنام در تهران، گفت: از همکاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی ویتنام در تهران سپاسگزارم.

وی تاکید کرد: معتقدم برقراری روابط ما و ایران و همچنین روابط با دیگر کشورها همواره باید از زمینه‌های فرهنگی آغاز شود.

رییس مجلس ویتنام با اشاره به برخی از آثار به نمایش درآمده در هفته فرهنگی ویتنام در تهران که در باغ موزه سینما از ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: در این هفته در این نمایشگاه لباس های سنتی، صنایع دستی، فیلم و … به نمایش در می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از برگزاری هفته فرهنگی ایران در ویتنام استقبال و حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس ویتنام با اشاره به نقش مهم فرهنگ در پیشبرد روابط دوجانبه کشورها با یکدیگر، گفت: برخی از کشورها به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی توجه بیشتری نسبت به اهداف فرهنگی دارند و توسعه فرهنگی را فراموش کرده‌اند اما معتقدم توسعه اقتصادی و اجتماعی باید همراه توسعه فرهنگی رقم بخورد.

وی در پایان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امضای تفاهمنامه مشترک فعالیت‌های مشترک فرهنگی در ویتنام دعوت کرد.

گفتنی است، رییس مجلس جمهوری ویتنام به مناسبت پنجاهمین سالروز روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام و حضور در هفته فرهنگی ویتنام در تهران به ایران سفر کرده است.

هفته فرهنگی ویتنام در تهران از ۱۸ تا ۲۰ مرداد در باغ موزه سینما برگزار می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *