انتشار کتاب کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و رویدادهای موزه سینما در سال ۱۴۰۲

کتاب عملکرد موزه سینما که شامل برگزاری کارگاه های تخصصی، نشست‌ها و رویدادهای تخصصی، برنامه نمایش فیلم‌های اصلاح و مرمت شده و برنامه شب‌های مستند است، منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، در این کتاب نشست‌های تخصصی شامل: یک عمر خاطره نمای نزدیک توسط علی نصیریان، کمدی سینمایی برای تمام فصول توسط علیرضا خمسه، نگاهی به سینمای زنده یاد رسول ملاقلی پور با حضور اکبر نبوی، نشست سینما و صلح به مناسبت روز جهانی موزه، شب یلدا؛ بلندترین شب سال با حضور شمسی فضل اللهی، فریبا متخصص، محمدجعفر محمدزاده است.
بخش دیگری از این کتاب به نمایش فیلم‌های اصلاح و مرمت شده اختصاص دارد که این برنامه با همکاری فیلمخانه ملی ایران در موزه سینما برگزار شد. این برنامه شامل نمایش فیلم‌های سینمایی «دندان مار» ساخته مسعود کیمیایی، مستند «اون شب که بارون اومد» ساخته کامران شیردل، «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی و «گاو» ساخته داریوش مهرجویی است.
این کتاب همچنین به مراسم نکوداشت زنده یاد جعفر والی؛ کارگردان، بازیگر، فیلمنامه نویس، نکوداشت زنده یاد خسرو سینایی؛ کارگردان، مستندساز، آهنگساز و بزرگداشت اکبراصفهانی؛ بازیگر و عکاس پیشکسوت سینما نیز پرداخته است.
کارگاه‌های برگزار شده در موزه سینما نیز شامل: کارگردانی و بازیگری در سینما توسط داریوش فرهنگ، از فیلمنامه تا پرده نقره‌ای توسط همایون اسعدیان، انتقال تجربه کارگردانی توسط مسعود جعفری جوزانی، نقش صدا در زندگی و سینما توسط نظام‌الدین کیایی، چگونه تصاویر بهتری خلق کنیم توسط علی لقمانی، انتقال تجربه کارگردانی توسط محمدعلی باشه آهنگر، کارگردانی و زیبایی شناسی تصویر توسط رهبر قنبری، انتقال تجربه کارگردانی در سینمای کودک توسط سیروس حسن پور، از ایده تا اجرا توسط علی اکبر قاضی نظام، از ایده تا اجرا در فیلمنامه توسط جابر قاسمعلی، از سجاده آتش تا کارو توسط احمد مرادپور و … نیز بوده است که متن این کارگاه‌ها به همراه بخشی از عکس‌ها در این کتاب آمده است.
همچنین برنامه شب‌های مستند که با همکاری انجمن تهیه کنندگان مستند سینما برگزار شد نیز شامل نمایش مستندهایی همچون: جام حسنلو ساخته محمد رضا اصلانی ، از مشروطیت تا سپنتا ساخته محمد تهامی نژاد ، سرود دشت نیمورساخته زنده یاد محمد رضا مقدسیان، عروسی مقدس ساخته فرهادورهرام ، اجاره نشینی ساخته ابراهیم مختاری و کیوان کیانی مرثیه گم شده ساخته خسرو سینایی نیشدارو ساخته منوچهر انور است .
علاقمندان برای مطالعه این کتاب می‌توانند به سایت رسمی موزه سینما و یا آدرس‌های موزه در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *